Ismerjük meg a magyar profik csapatait: bemutatkozik a CCC Team

Ismerjük meg a magyar profik csapatait: bemutatkozik a CCC Team

2011-ben Szeghalmi Bálint volt az utolsó magyar kerékpáros, aki a Lampre-ISD színeiben az országúti szakág legmagasabb osztályában szerepelhetett. Ezt követően közel kilenc évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy újra magyaroknak szurkolhassunk a WorldTourban. A 2020-as, – sajnos a koronavírus-járvány miatt elég kusza – idényben ráadásul rögtön két kerékpárosunk is szerződést kapott az élvonalból. Peák Barnabás az ausztrál Mitchelton-Scott, míg Valter Attila a lengyel CCC Team színeiben vághatott neki az idénynek. Ismerjük meg most egy kicsit jobban a CCC Team csapatát.

A sor jogelődjét a BMC kerékpárgyár támogatásával 2007-ben az amerikai Jim Ochowicz alapította. Ochowicz-ról többek között tudni illik, hogy kiváló kerékpáros pályafutását követően 1981-ben az ő nevéhez fűződött a 7-Eleven gárdájának létrehozása és működtetése. A klub éveken át az egyik legmeghatározóbb tengerentúli egyesületnek számított, többek között a nagy körversenyeken is rendre brillíroztak. 1995-ben a jogutód Motorola megszűnését követően évekre visszavonult a sportágtól, majd az amerikai válogatott edzője lett. Ám egy idő után újra csapatot akart, így a sokáig eltitkolt Andy Rhis támogatásával létrejött a BMC.


Valter Attila

Abban az évben harmadosztályú, azaz kontinentális licenccel versenyezve nem sok babér termett számukra. Úgymond ez volt a kötelező tanulóév. 2008-ban már John Lelangue és Gavin Chilcott irányítása alatt léptek egy osztályt, s habár keretüket is szépen megerősítették, még mindig csak az óceán túloldalán arattak sikereket. 2009-ben sem változott sokat a helyzet, s habár akkor már olyan nevek tekertek a csapat égisze alatt, mint Brent Bookwalter vagy éppen Mathias Frank a gárda megmaradt a szerethető kiscsapat kategóriájában.

2010-ben újabb remek igazolások (Alessandro Ballan és Cadel Evans) és hatalmas tervek kerültek az asztalra, amelyek már rövid távon is eredményeket ígértek. Ennek megfelelően Cadel Evans megnyerte a La Fleche Wallonne klasszikusát, de az Olasz Körversenyen illetve a Svájci Körön is remekelt.

2011-ben újból osztályt lépve megkapták a hőn áhított Pro Tour – mai WorldTour – besorolást. Már tavasszal is nagyon aktívak voltak, majd Cadel Evans júliusban végre valahára megkaparintotta a sárga trikót a Tour de France-on.

De ez nem volt korántsem elég a BMC csapatának, így 2012-ben még feljebb törtek, erre az évre tényleg egy szuperlatívusz gárdát raktak össze. A most már három (Alessandro Ballan, Cadel Evans és Thor Hushovd) egykori világbajnokot felvonultató BMC második WorldTour idényében még nagyobb babérokra hajtott. A hab a tortán az uborkaszezon legnagyobb igazolása volt, amelynek kapcsán megszerezték a klasszikus specialista belga Phillipp Gilbertet is. Ballan remekelt a klasszikusokon, Evans a szakaszversenyek brillírozott, miközben Tejay Van Garderen személyében egy fiatal ambiciózus amerikai kerekes is észrevetette magát.

2013-ban továbbra is az Evans, Gilbert, Hushovd triumvirátus alkotta a gerincet. A szezon azonban mégsem úgy alakult, ahogyan azt előzetesen tervezték, minek okán a szakmai stáb egyik őskövülete John Lelangue távozott.

Az elkövetkezendő két idény a fiatalok – Alessandro De Marchi, Damiano Caruso és Rohan Dennis beépítéséről szólt, miközben mindkét évben megnyerték a csapatidőfutam-világbajnokságot.

2016-ban egy újabb nagy név érkezett az ausztrál Richie Porte személyében, akinek ebben a csapatban sem sikerült kibontakoztatnia a benne rejlő tehetséget, majd jött Greg van Avermaet pályafutásának legjobb éve, 2017, amikor a belga klasszis a teljesség igénye nélkül nyerte a Párizs-Roubaix, a Gent-Wevelgem, az E3 Harelbeke és az Omloop Het Nieuwsblad klasszikusait.

A BMC, amely szép lassan, lépcsőfokról-lépcsőfokra haladva küzdötte fel magát a kontinentális szintről a legjobbak közzé 2018-ban került nehéz helyzetbe, miután hosszan tartó betegsége következtében elhunyt a csapat mecénása Andy Rhis, ez pedig véget vetett a pénzügyi stabilitásnak. Ezt követően lépett be a képbe Dariusz Milek, így a lengyel CCC nyújtott segítő jobbot a sornak.

A 2019-es szezont az alaposan felforgatott keret mindössze hat győzelemmel zárta, amely a WorldTour rangsor tizenhatodik helyéhez volt elegendő. Csupán két versenyző felelt ezekért a sikerekért, nevezetesen Greg van Avermaet és Patrick Bevin. Ennek fényében az átigazolási időszakban próbálták megerősíteni a keretet, érkezett Jan Hirt, Fausto Masnada, Matteo Trentin, Ilnur Zakarin és a kiváló szezont futó Valter Attila is.

Sajnos a COVID-19 koronavírus-járvány okozta gazdasági recesszió éppen ezt a sort tépázta meg leginkább, melynek eredményeképp Milek bejelentette, hogy az év végén kiszáll a csapat mögül, amely most így új szponzort keres.

A CCC Team 2020-as kerete: Will Barta (amerikai), Patrick Bevin (új-zélandi), Josef Černý (cseh), Víctor de la Parte (spanyol), Alessandro De Marchi (olasz), Simon Geschke (német), Kamil Gradek (lengyel), Jan Hirt (cseh), Jonas Koch (német), Pavel Kochetkov (orosz), Kamil Malecki (lengyel), Jakub Mareczko (olasz), Fausto Masnada (olasz), Michal Paluta (lengyel), Serge Pauwels (belga), Joey Rosskopf (amerikai), Szymon Sajnok (lengyel), Michael Schär (svájci), Matteo Trentin (olasz), Valter Attila (magyar), Greg Van Avermaet (belga), Gijs Van Hoecke (belga), Nathan Van Hooydonck (belga), Guillaume Van Keirsbulck (belga), Francisco Ventoso (spanyol), Łukasz Wiśniowski (lengyel), Ilnur Zakarin (orosz) és George Zimmermann (német).

Technikai felszereltség:

  • Kerékpár: Giant /TCR, Propel, Trinity/
  • Váltószett: Shimano Dura-Ace
  • Kerekek: Cadex
  • Nyereg: Giant Contact SLR
  • Gumiköpeny: Vittoria Corsa
  • Pedál: Shimano SPD-SL Dura Ace PD-R9100
  • Szemüveg: Oakley
  • Sisak: Giant /Rev, Pursuit MIPS/
  • Cipő: Sidi
  • Ruházat: Etxeondo

Forrás: www.bringasport.hu – RSS

Tags:  ,